Sunday is funday!

Det blev ingen Kendelkonsert i lördags, skitsurt men av någon konstig anledning tyckte Babel att det var en bra idé att låta spelningen börja klockan 20.00 dvs exakt samtidigt som fotbollen. Hade det bara varit jag så hade jag offrat matchen för musiken men nu var vi fler och jag hade redan lovat bort mig mellan 19 och 22 helt enkelt. Surt men så är det.
Förhoppningsvis kommer både Kendel och Chip (Taylor, som hon turnerar med) tillbaka till våra breddgrader i framtiden för fan vad grymt det skulle vara att se dem.

Nog tjatat om det nu.

Söndagen, den bästa dagen av dem alla ställde det mesta till rätta igen. Söndagar är nämligen perfekta dagar för roadtrips. Speciellt roadtrips utan specifika mål.




Efter en kort omröstning och lite kartkontroll hamnade vi i Höganäs där vi åt en fantastisk brunch nere i hamnen. Att kunna sitta ute i solen med vackra segelbåtar guppandes nedanför sig medan man helt utan tidspress äter sig kräkmätt av en enorm buffé är helt underbart! Det borde vara lag på att göra det varje helg.

Sen rullade vi vidare mot Mellbyn där vi hittade några härliga bilfria breda asfalterade lagom branta backar och vad är då bättre än att ha brädorna i bakluckan? Jo att stanna bilen och ha brädorna under fötterna!

Till slut kom vi fram hit:



Till havet, det vackra brusande havet. Vi hade en lös fundering på att leka lite med paddelboarden men det blåste lite för mycket för det. Med facit i hand borde vi ha haft med oss kiteboardutrustning istället, det får bli nästa gång kanske.

Så vad gör man då en vacker septemberdag när solen strålar, det är 20 grader varmt och man har en strand helt för sig själv? Man badar så klart!

Sen bar det av hemåt igen och söndagen avslutades med middag, vin och skratt.



Så mina vänner ser en perfekt söndag ut.

Bästa bilmusiken just nu



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0