Men vad är det för fel!?

Jag gillar ju playlists, det vet ni vid det här laget va? Jag slänger ihop nya hela tiden, seriöst jag kan inte göra någonting utan att först samla ihop passande musik i listform. Fråga mina vänner.

Ska vi äta tacos ikväll alltså? Jamen här är en lista med spansk skönsång, snabba gitarrer, ponchos och lustiga hattar.
Fika säger ni? Här har jag samlat 17 låtar som handlar om kaffebönor.
Visst kan jag hjälpa dig att laga punkan, ska bara leta fram ett gäng melodier om cykelslangar.
Shopping säger du? Absolut, men till tonerna av detta i så fall.
Hyr du filmen så fixar jag soundtracket.
Åh nej, bröt du nyckelbenet? Lyssna på den här så läker det nog snabbare..
Ska vi älta din nyblivna arbetslöshet? I den här låten finns ett trumsolo som precis beskriver känslan!

Ja ni fattar va?

Förutom nischade listor så blir det såklart en del "allmänmusik" men inte den här månaden. Jag har knåpat sen månaden började och jag får inte till det. Jag fattar inte, det är inget jag kan sätta fingret på men jag blir inte nöjd.

Jag behöver något nytt. Ge mig tips, snälla.
Skicka era listor, tipsa om favoritartister och/eller favvospår. Hjälp hjälp hjälp.

Kommentarer
Postat av: Olof

Editors, Editors och Editors. Det är ett jättebra band!

2009-09-17 @ 16:53:17
URL: http://tankeverksamhet.wordpress.com
Postat av: Sofm

Tack Olof, ska kika (med öronen alltså) på Editors.

2009-09-17 @ 17:26:16
URL: http://singoneforme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0