Bob Hund - jaha?

Sorry men jag har aldrig riktigt fattat grejen med Bob Hund. Vet att jag såg dem på hultsfred typ -96 kanske men jag minns inget av spelningen som sådan så något intryck lämnade den uppenbarligen inte.

Igår var det dags igen, Malmöfestivalen, stortorget, ett Bob Hund som inte är purfärskt längre. Visst var det röj, det ska de ha all cred för. Energiskt och livligt men jag fattar fortfarande inte grejen?

Sen stod jag konserten igenom och mumlade Ojojoj farbror, se upp där. Farbror kanske ska klättra ner från stärkaren nu innan farbror trillar och bryter sig? Men Thomas Öberg hörde mig uppenbarligen inte, han hade nog fullt upp med att hålla sin skröpliga balans..


Alla skåningar däremot, de fattar grejen. Om jag tyckte att det var stort skånskt tryck när Timbaktu spelade i söndags så tar jag tillbaks det uttalandet. Det var ingenting jämfört med igår.
Bob Hund drog skåningar till sig som ett söndagsöppet bolaget lockar alkisar. Det var ett väckelsemöte helt enkelt!
 
 
 
Men jag fattar inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0